lördag 3 mars 2012

å nu lördag!

I veckan fick jag påminnelse om att förnya mitt medlemskap i Bostadsförmedlingen.Stockholm.
Klart jag ska,men hinner få mina pengar till dess.Kungen har lagt in om påökt,så där en nätt summa på 12miljoner!
Jag är royalist,men nu tycker ju jag att han får vara nöjd med vad han har!Kungen får göra en liten predikan för Madelaine och Carl Philip.Carl Philips brutta lever på hans inkomst för hon jobbar inte!Och Madelaine reser o far från New york som det skulle vara en förort till Stockholm.Hon gör inte ett skvatt för sin lön!Nej vi skulle göra som spanjorerna.Endast de närma tronen skall ha apanage.Eller att de ska få betalt när de uträttat något!Det är gammeldagsiga regler och dags att ändra på.En grabb på 33 måste jobba och få egna pengar!

3 kommentarer:

  1. Om kungahuset ska överleva så måste input vara lika med output. Förstår du? Eller tycker du att man ska betala ur sin egen ficka för att jobba?

    Kungahuset ber inte om mer pengar för att stoppa det i den egna fickan, utan för att kunna utföra representation, vilket är mer värdefullt för Sverige än att bankmän och andra högt stående personer tar ut skyhöga bonusar för egen vinnings skull till bekostnad av folket, som får betala onödigt dyr ränta på sina lån. Det är mer oanständigt tycker jag iaf, än att var och en får bidra 1,5 kr mer om året till Sveriges representation.

    Kanske får det dig att se andra sidan av myntet? Ha en fin dag :)

    SvaraRadera
  2. Hej, tack för din kommentar :) Jag menar att eftersom kungahuset har en ny medlem som arbetar för dem och därmed oss, så säger det ju sig självt att man behöver ha in ett högre apanage. Jag menar inte att ifrågasätta din royalism, absolut inte, utan detta är varför jag tycker att det är rimligt att begära ett högre apanage. Allt gott, Mvh Mary

    SvaraRadera
  3. Men Mary,lilla bebisen kan inte kosta 12 miljader!

    SvaraRadera