tisdag 9 april 2013

TISDAG

Idag skall vi till bovärden på bostadsföretaget Öbo.
Sonen sa,jag går ensam.För om du blir med blir du bara arg och grannen kommer att göra dig ännu argare.Sonen är nämligen duktig på att diskutera och brukar få sin vilja fram.
Igårdagens aftonblad stod det om romernas utsatthet i Europa.Då skrev jag ett inlägg,att om ni bodde grannar med dom,så får ni se vad ni tycker.Och det är väl inge fel på dom,om de rättar sig efter ordning och lagar.
När min man var nyinlagd på Karolinska,så var det en Taikon i nästa säng.En dag,när jag kom hade frun krupit ner hos gubben isängen!Och hon sa,jag blev så trött.Jaha,sa jag.Men sjukhuset hade fått stoppa hela säkten,för det vart ett himla liv.Tanten bjöd mig sedan på kaffe.Och vad har detta medmin granne att göra?Jo,han är romer.!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar