torsdag 10 december 2015

Fest ikväll

Vad är en fest i Stadshuset med Nobels pristagare.
En blev så uttråkad att han gick under cermonin.!
Konstig mat fick dom också.
Jag vet att de stolarna är inte sköna att sitta på.Postgirot hade fest en gång och det glömmer man inte.den kvällen var årets snöstorm.Jag bodde iTumba och min man skulle hämta mig ,o det var sista tåget för natten.Han kom inte och jag började att gå hemåt.Omöjligt att ta sig fram så jag gick i trafikvägen å det gick inga bilar vart fall.Min man o bil stod i backen o hade fastnat.Så vi puttade på allt va vi orkade.Och när vi km hem var grannen ue och skottade å vi sa,ingen ide,vänta till i morgon.Ja och hade jag varit salongsberusad så blev jag helt klart nyckter.Och hur man orkade jobba dagen efter,vete gudarna.Det var nog många trötta kärringar vart fall.
Medaljens baksida.Förlåt,framsida.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar