lördag 25 februari 2012

Lördag

I natt hade jag en knäpp dröm som vanligt.Om min arbetsplats på postgirot.
Mingamla arbetsplats är detta.Postgirot på Mäster Samuelsgatan i Stockholm.Ingången är till vänster på kortet.Och ni ser broarna där?Har jag gått många gånger med internpost.
På andra sidan gatan fanns ett litet fik.8.an.Dit smet man in och köpte en kopp choklad för en krona.Man kunde inte lukta kaffe liksom.Till slut fattade arbetsledaren,Fru Lundkvist,Lunkan,misstankar och undrade att det tog ssåå lång tid.Alla flickor som hade dessa ärenden kom överens om att säga,att det tar så där lång tid.På fiket fanns en jukebox och man spisade Elvis och Jim Reeves,tror det kostade 25 öre.Vi skramlade ihop.Min väninna på posten,träffade sin man där och kvittrade som en lärka!
Vi följdes åt genom tiderna.Jag träffade min man,....Fick första dotter 68.Min väninna samma år,fick sin dotter.Då sa.Lunkan, men flickor!Detta går inte!Posten har inte råd med detta.Det var bra på posten när man hade barn.15 dagar för sjukt barn!Vilken arbetsplats hade det,under den tiden?
Märkligt var att min väninnas man avled efter en tid sjukdom.Och min man året därpå!




En bukett blommor till ALLA Er som skrivit en rad!

1 kommentar:

  1. Intressant att läsa om dåtidens händelser.Elvis och Jim Reeves spelade jag också på jukebox på ett cafe i min stad.Titta gärna in i min blogg,men jag skriver inte varje dag.trevlig lördag! kram

    SvaraRadera