onsdag 22 februari 2012

Onsdag

Gomorgon alla vänner!
Denna katt är så himla lik vår ALBIN!
Albin blev 16 år och fick ont i njuren.Albin var en bondkatt från Eckerö.så vi kallade honom kungen Af Vivalla.Han hade en del roliga hyss för sig.
Det bästa som fanns var räkor.På den goda tiden när DALLAS var på lördagarna,åt för det mesta matte nåt gott,bla.räkor.
Albin skulle ha dom på fat bredvid.
Så en dag när Dallas körde repris under veckan och vi var här.Var Albin ute,men kom rusande in när han hörde Dallas vinjetten!Så snopet,inga räkor!
En annan gång,käkade han upp vår middag,rostbiff.Hade lagt upp på bordet och gick ut för att duka,vi skulle äta ute.När jag kom in satt en katt under bordet och slickade sig om munnen.
Men han skämdes!Men matte sa.aja baja.Han sparade en skiva.
Turligt var affären öppen och jag kunde köpa nytt.Sa till Ica handlaren att det var fin rostbiff,för katten åt upp det mesta.Det var ett gott betyg sa handlaren skrattande.Ja,käre Albin hade mera saker för sig.

3 kommentarer:

  1. Han ser ut som min Oscar, som dessvärre var så sällskapssjuk så han nu bor hos min systerdotter och hennes fyra andra kissar. Fast när jag kommer dit så kommer han sättandes och ska ligga i mitt knä precis som han gjprde förut. Har du någon aning om vad det var för kattras i min Gran caria kisse? Den var så himla fin i färgerna, brun mot nougat och knallblåa ögon. Kramiz

    SvaraRadera
  2. Ingen aaning vad det är för ras.Nån blandning kanske.Blå ögon är väl ovanligt?Kram!

    SvaraRadera
  3. Såg sen att massor av kissar på Gran Canaria hade blå ögon, även mer vanliga bondkatter. Konstigt...kramiz

    SvaraRadera