tisdag 9 juni 2015

Klippte till gräsmattan.Men den är så ful tycker jag.Vad ska man göra?
Fick mig att tänka på gamla tider.
Här bodde Einar ochIda Wadström i Enköping.Fint eller hur?Huset är en kulturskatt och nu hotell.Så stolt Einar skulle blivit.Stan ville köpa tomten och riva huset.Inte över min döda kropp sa Einar som var född i huset.Myntade även,att det var skönare att skita på dasset och höra fågelkvitter.De hade ingen inomhus toa,men väl indraget vatten.
Ida var en god glad tant som sjöng och spelade gitarr.De var barnlösa men hade en collier,Skippy.Var så bortskämd att han åt bara med sked.Skippy älskade mig och en dag möter han mig i skolparken.Hade smitit och räknat ut vilken väg jag hade.Jag fick gå till paret och hade egen matlåda med.Skippy fick en matbit och det gick bra utan sked.Till slut sa matte,att det är Ingers mat,så han började då äta som vanliga hundar.Så gullig hund.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar