fredag 6 april 2012

Långfredag

Här sitter jag i min dotters trädgård,New Orleans.Det var VARMT och skönt att tänka på idag när det SNÖAR!
Just den dagen kom grannes katt förbi.Han stannade upp och undrade vem typ jag var.Så tittade han upp på trädet,som inte synns,bara skuggan från,och sa,du rör väl inte mina fåglar.Det fanns ett fågelbo i trädet nämligen.

Igår kväll var det ett himla intresant program på tvåan,TV.Om Edens lustgård.Paradiset.Himla intresant för jag har alltid trott det var en fin trädgård.Och Adam var kungen.
Eva fanns inte med i historien från början.Inte ormen heller.Förmodligen är ormen symbol för dåliga nyheter.
Men,ett fel,tycker jag programledaren har.Att Edens lustgård skulle ligga under templet i Jerusalem.Ja,även en biblelkunnig person kan ha fel!Det står ju att Eden låg mellan tre floder.
Nu ska jag dricka kaffe.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar