söndag 22 april 2012

Min märkliga moster

Har inget scannat kort på henne.Hon hette MAINA.Som redan det var konstigt.Var nummer fyra i syskonskaran.Född under Vicktorianeran.Alltså under 18ootalet.Hon kanske var bitter?Ensamstående och byns sömmerska.Jag måste bara berätta,att den yngre mostern,hade en pojkvän!Men det såg moster Maj till att det tog slut.Mostrarna bodde ihop och tog hand om mormor.Och som hon sa,moster M.att jag är glad att jag tog hand om mamma.Men som den andra mostern inte deltog!Det var en pik åt mamma som gifte sig.
Och jag vet att mamma var förlovad med en annan man.Förmodligen dög han inte åt mostrarna för det var en bonde.Men pappa var väl finare eftersom min farfar hade en stor affär i Bålsta.Det var viktigt att gifta upp sig.
Vilket fall,när jag var liten kommer jag ihåg att m,var snäll.Men det kanske är fel?
En oförlåtlig sak,är,att hon kom inte på min realexamensdag,fast de var bjudna på middag.De var min mammas tvillingbror,som inte hade egna barn.Istället var de till en klasskompis till mig,som inte ens var hemma!OFÖRLÅTLIGT!När jag går till den familjegraven säger jag att blommorna är till mormor och Ester,men ni andra får blunda!
Märkligt var att Moster Maj gillade min man,George!Och mamma som befarade tvärt om.Mostrarna blev glada för bägge mina döttrar och moster Maj tog Christina,som var yngst till sitt hjärta.Köpte t.o.m en docka åt henne.För som hon sa,Stackars Christina får bara ärva!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar